Obiecałam, więc zaczynamy.
Dziś pierwsza część tutorialu na chustę. Będzie to zaledwie 10 rzędów początkowych, ale tych najważniejszych. Kolejna część prawdopodobnie jutro. Będzie o kolejnych rzędach (do 17 włącznie), które będą powtarzane aż do osiągnięcia pożądanej przez Was wielkości. Potem będzie jeszcze jeden odcinek o frędzlach i o praniu oraz blokowaniu (którego nie wszystkie Wasze chusty będą musiały potrzebować).

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Chusta, którą razem zrobimy, nazywa się Sidewalk Shawl. Instrukcja jej wykonania pochodzi z tej strony, jest darmowa i po angielsku. W sieci znalazłam dwa pdfy, które chyba nie różnią się niczym, poza poleceniem włóczki, odpowiedniej do tego projektu. Instrukcje w pdf możecie ściągnąć tutaj lub tutaj.

Jaka włóczka będzie odpowiednia?
Autorzy wzoru proponują włóczkę Red Heart Soft (234 m/141g, 100% akryl) lub Bamboo Ewe (162 m/100g,  55% bambus, 45% wełna). Moja biała chusta powstała z akrylu, który kupiłam w niemieckim Realu. Sprzedają go w ogromnych kłębkach – 400g, co daje 1066 m (czyli około 266 m/100g). Producent zaleca szydełko 3-3,5 mm. Ja użyłam szydełka 4 mm i wydaje mi się, że mogłoby być odrobinę większe. Teraz chusta jest minimalnie za sztywna. Model szkoleniowy powstaje z tej samej włóczki, ale już na szydełku 4,5 mm i efekt jest dużo bardziej… hmm… miękki.
Jeśli na stanie macie inną włóczkę i zastanawiacie się, czy się nadaje, to z pewnością się nadaje. 🙂

– Może być cieńsza (np. 800 m/100g). Czy grubsza od mojej – oczywiście. Spójrzcie, jakie grubaśne nitki wybrali autorzy wzoru. Jeśli zdecydujecie się na coś cieńszego, przygotujcie się na więcej machania szydełkiem. Chustę zaczyna się od dolnego brzegu i robi się ją do skutku, czyli do wielkości, którą chcielibyśmy osiągnąć. Im cieńsza włóczka, tym więcej motywów trzeba będzie przerobić.

– Może być naturalna (np. bawełna – na lato, wełna – na zimę, alpaka, jedwab i ich mieszanki, autorzy wymyślili nawet bambus 🙂 ). Przygotujcie się jednak na to, że nitki naturalne i cienkie trzeba będzie zblokować, by ładnie pokazywały wzór ananasów. Mojej akrylowej nie było sensu blokować, bo i tak nie pamiętałaby nadanego kształtu. Ale po skończeniu wyglądała tak…..

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Dlatego wyprałam ją i rozłożyłam do wyschnięcia na płasko. To wystarczyło (proces schnięcia i spłaszczania możecie obejrzeć na pierwszej fotce).

– I w końcu może być też z włoskiem lub bez niego. Jeśli macie coś włochatego, weźcie większe szydełko, by wzór był widoczny i łatwiej Wam się szydełkowało.

Jakie szydełko będzie idealne?
Odpowiednie do grubości włóczki 🙂
Albo troszeczkę większe, niż zaleca producent na etykiecie.

Schemat i instrukcja
Instrukcję w oryginale macie wyżej. Tutaj znajdziecie instrukcję przetłumaczoną na język polski. (Prośby o zalogowanie się do dropboxa należy zignorować, powinno udać się ściągnąć bez konieczności założenia konta. Dajcie znać, czy nie ma z tym problemów. W razie potrzeby – trzeba kliknąć na link jeszcze raz, u mnie tak to działało). Starałam się sprawdzić wszystko po trzy razy, ale mógł się wkraść błąd. Jeśli go znajdziecie, dajcie znać. Powyższa instrukcja jest dla tych, którzy nie czują się pewnie w czytaniu schematów. Wiem, że tacy są. Ale wśród nas są też wzrokowcy. Dla nich mam schemat. W pocie czoła narysowany komputerowo.

(Kliknij na schemat, by go powiększyć)

Wersja czarno-czerwona jest dla tych, co nie drukują lub drukują w kolorze. Dla tych, którzy drukują w skali szarości, jest też schemat w szarościach. Do ściągnięcia tutaj. (Plamą na szarej wersji zajmiemy się w kolejnej części).

Legenda:
– kropka to oczko łańcuszka
– krótka pionowa kreska to półsłupek
– dłuższa pionowa kreska z krótszą poziomą to słupek pojedynczy
– cyfra „3” to łuk z 3 oczek łańcuszka.

Jeśli jeszcze nie czujecie się pewni z szydełkiem w dłoni, zapraszam do wcześniejszych wpisów w Szkole Szydełkowania. Zwłaszcza do tygodni tematycznych, do których linki znajdziecie na dole każdej strony. Podstawy podstaw, czyli wiedza elementarna, znajduje się w pierwszym wpisie Tygodnia elementarno-tutorialowego .

Oczka, które będą nam potrzebne, to jedynie oczka łańcuszka, półsłupki i słupki (oraz ich kombinacje). Zakładam, że wiecie, jak je przerabiać. Jeśli nie, kliknijcie w powyższy link.

Autorzy wzoru wprowadzili pojęcie muszelki (M w instrukcji polskiej) i muszelki powiększającej (MP). Obie opiera się na łuku z oczek łańcuszka niższego rzędu, tzn. wszystkie słupki wychodzą z jednego łuku.
Muszelka składa się kolejno z: 2 słupków, 2 oczek łańcuszka, 2 słupków.
Muszelka powiększająca zaś z: 2 słupków, 2 oczek łańcuszka, 1 słupka, 2 oczek łańcuszka, 1 słupka, 2 oczek łańcuszka, 2 słupków.

Zaczynamy
Robimy pierwszą pętelkę.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

O, właśnie taką 🙂

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

A następnie 30 oczek łańcuszka.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Przyszedł czas na pierwszą muszelkę. Przerabiamy ją, wkłuwając szydełko w piąte oczko łańcuszka, licząc od szydełka (pętelki na szydełku nie liczymy).
Najpierw robimy narzut. A następnie wkłuwamy szydełko pod dwie nitki oczka łańcuszka.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

To jest tył robótki, widać, że są dwie nitki 🙂

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Przerabiamy pierwszy słupek do końca.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

A następnie przerabiamy drugi słupek, wkłuwając szydełko w to samo oczko. Na poniższym zdjęciu widać muszelkę w połowie – 2 słupki, a po nich 2 oczka łańcuszka.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Teraz musimy dokończyć muszelkę. Przerabiamy ponownie 2 słupki, wkłuwając szydełko nadal w to samo oczko.
Na poniższym zdjęciu widać gotową pierwszą muszelkę. Nie przejmujcie się tą dziurą, która powstała pod muszelką. Zawiążemy tam frędzel i nie będzie widoczna.
Po muszelce przerabiamy 2 oczka łańcuszka, omijamy 3 oczka łańcuszka początkowego i przerabiamy półsłupek w czwartym oczku, licząc od muszelki.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Teraz będziemy przerabiać łuki z 3 oczek łańcuszka na przemian z półsłupkami. W pierwszym rzędzie wszystkich półsłupków ma być 6, pomiędzy nimi przerabiamy po 3 oczka łańcuszka. Półsłupki wbijamy kolejno, za każdym razem omijając 2 oczka łańcuszka i wkłuwając szydełko w trzecie oczko.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Po szóstym półsłupku przerabiamy 2 oczka łańcuszka, omijamy 3 oczka i przerabiamy muszelkę w takim sam sposób, jak na początku  rzędu.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Po muszelce robimy 1 oczko łańcuszka, omijamy przedostanie oczko i w ostatnim oczku łańcuszka początkowego przerabiamy słupek.
Tak wygląda cały pierwszy rząd.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Odwracamy robótkę, rozpoczynamy rząd 2.
Robimy 4 oczka łańcuszka. Pierwszą muszelkę powiększającą osadzamy na łuku z oczek łańcuszka w środku muszelki niższego rzędu. Najpierw robimy 2 słupki.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Potem 2 oczka łańcuszka, 1 słupek, 2 oczka łańcuszka, 1 słupek, 2 oczka łańcuszka, 2 słupki.
Tak powinna wyglądać muszelka powiększająca. Pamiętamy, że wszystkie słupki opieramy na jednym łuku muszelki niższego rzędu.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Po muszelce robimy 2 oczka łańcuszka, omijamy pierwszy łuk niższego rzędu i przerabiamy półsłupek, opierając go na drugim łuku, miejsce wkłucia pokazuje dokładnie główka szydełka na powyższym zdjęciu.
I znowu przerabiamy łuki na przemian z półsłupkami, tak jak w poprzednim rzędzie. Teraz i w każdym kolejnym rzędzie będzie tych półsłupków o 1 mniej. Po ostatnim półsłupku robimy 2 oczka łańcuszka i nad muszelką przerabiamy ponownie muszelkę powiększającą.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

 Tak wygląda druga muszelka powiększająca.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

I teraz doszliśmy do momentu, który mnie zatrzymuje na najdłużej. Nawet jeśli zapamiętałam już kolejność przerabianych oczek, to tutaj wypadałam z rytmu. Bo trzeba tu uważać, by wbić szydełko dokładnie w odpowiednie miejsce. W przeciwnym razie boki chusty będą nieestetyczne.
Po drugiej muszelce powiększającej robimy 1 oczko łańcuszka, a po nim 1 słupek.
I o to odpowiednie wkłucie słupka tutaj chodzi. Musimy szydełko wkłuć w trzecie zwrotne oczko łańcuszka. Trzecie, licząc od podstawy muszelki. Starałam się pokazać miejsce wkłucia szydełka za pomocą szpilki. Dajcie znać, czy jest to czytelne.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Tak to powinno wyglądać. Widać, gdzie jest osadzony słupek – na trzecim oczku łańcuszka, jeśli liczyć od podstawy muszelki niższego rzędu, lub na drugim, jeśli liczyć od góry tej muszelki.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Ponownie odwracamy robótkę, rozpoczynamy 3. rząd od 4 oczka łańcuszka.
Nad pierwszym łukiem muszelki powiększającej przerabiamy zwykłą muszelkę.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Nad drugim łukiem – 1 słupek, 2 oczka łańcuszka, 1 słupek.
I nad ostatnim – ponownie muszelkę.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Po muszelce 2 oczka łańcuszka. I znowu łuki z 3 oczek łańcuszka z półsłupkami. W tym rzędzie są 4 półsłupki, po ostatnim jak zwykle 2 oczka łańcuszka.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Rząd kończymy dokładnie tak samo, jak go zaczynaliśmy – 2 muszelki a pomiędzy nimi 2 słupki i 2 oczka łańcuszka. Po ostatniej muszelce 1 oczko łańcuszka i 1 słupek. Ponownie uważamy, by wbić go w odpowiednie zwrotne oczko łańcuszka.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Odwracamy robótkę. Zaczynamy 4. rząd.
Przerabiamy: 4 oczka łańcuszka, muszelka nad muszelką poprzedniego rzędu, 1 oczko łańcuszka (na moim schemacie to 1 oczko łańcuszka jest słabo widoczne, mam nadzieję, że go nie przeoczycie) :). Nad środkowym łukiem z oczek łańcuszka poprzedniego rzędu przerabiamy 9 słupków. Wszystkie nad tym samym łukiem. Przypomnienie dla bardzo początkujących – jeśli mamy jakiekolwiek oczka przerobić nad łukiem z oczek łańcuszka, to nie wbijamy szydełka w poszczególne oczka, tylko prowadzimy je pod łukiem, ładniej się będzie wszystko układać.
Warto te 9 słupków przeliczyć przynajmniej dwa razy. Jeśli w tym miejscu się pomylimy, to potem wzór ananasa zamknie się nam w złym rzędzie i do tego miejsca trzeba będzie pruć. A zatem – sprawdzamy, czy na pewno mamy 9 słupków.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Po grupie słupków robimy znowu 1 oczko łańcuszka, a po nim muszelkę nad kolejnym łukiem.
Po muszelce 2 oczka łańcuszka i 3 półsłupki z dwoma łukami z 3 oczek łańcuszka.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Do końca rzędu przerabiamy kolejno: 2 oczka łańcuszka, muszelka, 1 oczko łańcuszka, 9 słupków, 1 oczko łańcuszka, muszelka, 1 oczko łańcuszka, 1 słupek kończący.
Tak wygląda w całości rząd 4. W tym momencie Wasza robótka może zaczynać falować, zwłaszcza w okolicy grupy z 9 słupków. To normalne, nie panikujcie, nie prujcie ostatniego rzędu. Kolejne rzędy będą to falowanie ładnie rozciągać zarówno do środka, jak i na zewnątrz wzoru.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Odwracamy robótkę, zaczynamy rząd 5.
Przerabiamy: 4 oczka łańcuszka, muszelka, 2 oczka łańcuszka.
I w tym momencie rozpoczynamy nad grupą z 9 słupków przerabiać takie same łuki i półsłupki, jakie do tej pory robiliśmy w środkowej części wzoru.
Pierwszy półsłupek opieramy na pierwszym słupku z grupy niższego rzędu. Miejsce wkłucia pokazuje główka szydełka.
(Oczywiście szydełko wkłuje od przodu robótki i pod obie nitki oczka, tutaj tylko pokazuje miejsce wkłucia).

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Po pierwszym półsłupku robimy 3 oczka łańcuszka, drugi półsłupek wkłuwamy w kolejny słupek niższego rzędu i ponownie przerabiamy 3 oczka łańcuszka.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

I tak do końca grupy z 9 słupków. Otrzymujemy taki piękny wachlarzyk.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Po wachlarzyku: 2 oczka łańcuszka, muszelka, 2 oczka łańcuszka, półsłupek, 3 oczka łańcuszka, półsłupek, 2 oczka łańcuszka, muszelka, 2 oczka łańcuszka. I kolejny wachlarzyk z półsłupków i łuków pomiędzy nimi. Po wachlarzyku ponownie 2 oczka łańcuszka, muszelka, 1 oczko łańcuszka, 1 słupek kończący.
I teraz widzicie, jak pięknie faluje moja robótka. Za chwilę to falowanie naprawdę zniknie.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Odwracamy robótkę, rozpoczynamy rząd 6.
Przerabiamy: 4 oczka łańcuszka, muszelka, 3 oczka łańcuszka. I ponownie półsłupki z łukami z 3 oczek łańcuszka. Pamiętamy, że ponownie w każdym kolejnym rzędzie liczba półsłupków będzie mniejsza o jeden. Po ostatnim (ósmym) półsłupku robimy: 3 oczka łańcuszka, muszelka, 2 oczka łańcuszka i 1 półsłupek.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Przerabiamy teraz lustrzane odbicie tego, co do tej pory zrobiliśmy w tym rzędzie.
Robimy: 2 oczka łańcuszka, muszelka, 3 oczka łańcuszka, 8 półsłupków, a pomiędzy nimi łuki z 3 oczek łańcuszka. Po ostatnim półsłupku: 3 oczka łańcuszka, muszelka, 1 oczko łańcuszka, 1 słupek kończący.
Tak wygląda cały rząd 6.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Odwracamy robótkę, rozpoczynamy rząd 7.
Jesteśmy już na tym etapie, że żadne oczko nie jest w stanie nas zaskoczyć, dlatego też zdjęcia nie będą już po kolei pokazywały, co robić. Skupię się tylko na wyjątkowych miejscach.
Rząd 7. przerabiamy następująco: 4 oczka łańcuszka, muszelka, 3 oczka łańcuszka, 7 półsłupków, a pomiędzy nimi 6 łuków z oczek łańcuszka, po ostatnim półsłupku 3 oczka łańcuszka, muszelka.
I po tej muszelce robimy 1 oczko łańcuszka, a po nim od razu kolejną muszelkę opartą na muszelce sąsiedniego ananasa. Wygląda to tak:

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Między tymi muszelkami zrobiła się trochę większa dziura. Ale tak ma być, to jedna z ozdób tego wzoru.
Rząd 7. kończymy wg schematu, tak jak go zaczynaliśmy. Cały wygląda tak:

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Odwracamy robótkę, zaczynamy rząd 8.
Przerabiamy go następująco: 4 oczka łańcuszka, muszelka, 3 oczka łańcuszka, 6 półsłupków i pomiędzy nimi łuki z 3 oczek łańcuszka, po ostatnim półsłupku 3 oczka łańcuszka, muszelka i po niej od razu muszelka, którą przerabiamy nad łukiem z 1 oczka łańcuszka niższego rzędu. I po niej robimy kolejną muszelkę. W efekcie otrzymujemy 3 muszelki obok siebie. Wygląda to tak:

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Przerabiamy rząd wg schematu do końca. Tak wygląda w całości. I tutaj widać dokładnie dziurę, która utworzyła się na szczycie ananasa. Powtarzam – tak ma być 🙂

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Odwracamy robótkę, rozpoczynamy rząd 9.
Przerabiamy: 4 oczka łańcuszka i nad pierwszą muszelką robimy muszelkę powiększająca. Dla przypomnienia – wygląda ona tak:

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

W tym rzędzie na uwagę zasługuje ponownie środek robótki. Tym razem znowu przerabiamy 3 muszelki obok siebie, ale pomiędzy nimi wstawiamy po 1 oczku łańcuszka. Tak to wygląda:

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

 A tak prezentuje się cały rząd 9.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

Odwracamy robótkę. Rozpoczynamy rząd 10.
Zwracamy w nim uwagę przede wszystkim na odpowiednio przerobione oczka nad muszelkami powiększającymi poprzedniego rzędu (przerabiamy je dokładnie tak samo, jak w rzędzie 4.) oraz na środkowe 3 muszelki (tym razem rozdzielamy je dwoma oczkami łańcuszka). Tak wygląda cały rząd 10.

chusta na szydełku, crochet shawl, tutorial, Sidewalk Shawl

I tu się zatrzymamy. Wpis stał się przeogromny. W następnej części zajmiemy się motywem, czyli rzędami od 11-17, które będziemy powtarzać aż do stwierdzenia, że chusta jest już odpowiedniej wielkości. W zasadzie, wszystko, co jest nam potrzebne do skończenia chusty, zostało już dzisiaj pokazane. Kilka niejasności może się pojawić u tych, którzy korzystają z instrukcji pisanej, bo tam pojawiają się pojedyncze i podwójne gwiazdki, które pokazują, od i do którego momentu powtarzać przerabiane oczka.

W dzisiejszym odcinku wystąpili:
– Włóczka z niemieckiego Reala – Strickgarn Maxi Quick (1066m/400 g, 100% akryl)
– Szydełko do knookingu z zestawu do tejże techniki firmy Addi (4,5mm). Jak widać po nadruku na szydełku, sam nadruk nie jest zbyt trwały, ale szydełko jest wyśmienite.

PS Zapomniałam już, że tworzenie tutorialu zajmuje dużo więcej czasu niż szydełkowanie.

  • http://www.blogger.com/profile/15572048186064896141 Intensywnie Kreatywna

    Oj, oj, oj, a ja nadal nie zdecydowałam z czego :)))))) Proces decyzyjny należy przyspieszyć i to znacznie.
    Dobrze, że jesteś!!!
    PS. To będzie moja pierwsza (!!!) szydełkowa chusta. Aż trudno uwierzyć, ale bardzo się z tego powodu cieszę, że będzie szydełkowana z Tobą!

      Pierwsza? Nie wierzę. To nawet ja mam już dwie drutowe za sobą.
      Obie powstały w tym roku. A pierwsza – ananasy – powstała z Tobą! Patrz, jakie te zbiegi okoliczności bywają ciekawe 🙂

    • http://www.blogger.com/profile/15572048186064896141 Intensywnie Kreatywna

      Ananasowy rewanż :)))) I wybrałam włóczkę… chyba… jak zacznę szydełkować i nie będę przeklinać, to pokażę, co wybrałam.

      Ciekawe, czy mnie pokonasz, bo ja na swoje druciane ananasy wybrałam… uwaga… alpakę! z jedwabiem! i o zgrozo – z włoskiem! To tak dla mobilizacji, żebym nie rozmyśliła się w połowie. Przecież szkoda byłoby takiego cuda.

    • http://www.blogger.com/profile/15572048186064896141 Intensywnie Kreatywna

      Mohair/akryl z włoskiem, cienki dość 🙂

      Czyli dość blisko 🙂

    • http://www.blogger.com/profile/15572048186064896141 Intensywnie Kreatywna

      Zmiana planów :))))) Kobieta zmienną jest i rudości jednak nie dla mnie. Chcę niebieskie! Będzie z cienkiej estońskiej i kropka. Ślubny ryczy ze śmiechu i twierdzi, że lepiej, żebym zaczęła, bo przecież do trzech razy sztuka.

      Wiesz co, tak mi się pomyślało – że gdybym mogła przebierać, wybierać i mieć na stanie tyle włóczek, co Ty, to też miałabym problem, co wybrać. 🙂 Wcale się nie dziwię tej zmienności. Ale Ty już lepiej zacznij, Kobieto! 🙂 🙂 🙂

    • http://www.blogger.com/profile/15572048186064896141 Intensywnie Kreatywna

      Dobrze widzę? Szydełko 2,5 mm? Trochę się będziesz musiała namachać nim. 🙂
      No, chyba że nie będziesz dążyła do maksimum 🙂
      Dzięki za dowód – jesteś pierwsza 🙂

  • http://www.blogger.com/profile/07071496964136828401 Barbara

    Jaki świetny tutorial :-). Właśnie zaczęłam chustę, jestem w 10 rzędzie. Chyba załapałam co dalej. To będzie mój drugi udzierg i zarazem druga chusta.

      O, jak już załapałaś, to rób dalej, śmiało. W kolejnej części będzie tylko o tym, w jaki sposób powtarzać motyw w rzędach i ile tych rzędów zrobić. Bo żadnych nowych kombinacji oczek już nie będzie. Zakończenie jest tylko odbiegające od reszty, ale myślę, że dobrze tę odmienność widać zarówno na schemacie, jak i w opisie.

  • http://www.blogger.com/profile/06260070829109641867 Jolka

    Dosyć spory kawałek dobrej roboty zrobiłaś 🙂 Naprawdę gratulacje Ci się należą, bo robienie zdjęć do każdego słupka, półsłupka i ćwiećsłupka 😉 to mega wyzwanie 🙂 Wszystkie będziemy miały śliczną chustę 🙂

      Robienie zdjęć to pikuś. Potem je zgrać, troszeczkę obrobić, zmniejszyć… A potem to jeszcze opisać. Ufff, było trochę roboty. Ale przyznaję, że cholernie to lubię. Naprawdę. A potem jeszcze czytać takie komentarze, w których do doceniacie – mniut na moje serce 🙂

  • http://www.blogger.com/profile/16793883210205872666 bozenas

    kurczaki,no muszę się zmobilizować,muszę:)))

      Musisz 🙂

  • http://www.blogger.com/profile/12193734551804266288 Ewa F

    NA PEWNO kiedyś dojrzeję do tej chusty i całkiem możliwe że to będzie nie długo ale na razie zrobiłam (w trzy miesiące) 120 granny square i muszę "odpocząć" bo jeszcze kolejne 120 przede mną a może nawet więcej – zaparłam się na koc/kapę na mamuta i jeszcze zgłosiłam wyzwanie u IK więc…. nie chce ale muse i w związku z odpoczynkiem "kombinuję" Aeolian z Agą

      nooo, dobra, jesteś usprawiedliwiona 🙂

  • http://www.blogger.com/profile/15709637028651750882 Liliana

    Już wiem do czego użyję chusty. Przekształcę ją w dawno zaplanowane poncho. 🙂

      o tak, to dobry trop. Ktoś też podpowiedział, że może być pareo w wersji bardziej letniej 🙂

  • http://www.blogger.com/profile/06514151825116214507 Aga

    Udało się 🙂 Pierwsza część odrobiona – 10 rzędów za mną. Z włóczką specjalnego wyboru nie miałam – poszłam do pasmanterii a tam na półce tylko Kotek 🙁 Nie wiedziałam że on ma takie włoski – ale powoli daję radę 😀

      Pasmanteria-marzenie 😀 😀 😀
      Gratuluję pierwszej części. Teraz to już z górki 🙂

    • http://www.blogger.com/profile/06514151825116214507 Aga

      Na facebooku w komentarzu zamieściłam zdjęcie pierwszej części 🙂

      Dzięki za zdjęcie. Teraz już wierzę 🙂

      I wygląda na to, że tylko Agi wzięły się za szydełko. Intensywnie Kreatywna też już swój dowód ujawniła. A co z resztą? 😉

  • http://www.blogger.com/profile/05238461369467248417 BEATA REDZIMSKA

    Ale fajnie to rozpisalas, jak krowie na rowie, czy jak sie to mowi. Chyba sie skusze, przynajmniej nie ma tu chowania nitek, bo ja ostatnio utknelam na projekcie ponczu z 110 elementow i za nic nie moge pochowac wszystkich nitek. Pozdrawiam serdecznie Beata

      Chowania nitek nie lubimy. Współczuję. :/ Ale potem jaka satysfakcja będzie 🙂
      Nitki do schowania będą dwie, no chyba że się ktoś sam postara o więcej. 🙂

  • http://www.blogger.com/profile/09040406029729760032 Joanna T

    Super rozpisałaś tutorial. Jeszcze nie mój czas na chustę ale w razie czego już wiem gdzie zajrzę 😉 Pozdrawiam 🙂

      Nie Twój czas? Nie wierzę. Nie próbuj się tutaj wymawiać. Już, już szydełko w dłoń i do dzieła 🙂

  • http://www.blogger.com/profile/05616927942904706186 zofka

    wow, pierwszy raz trafiłam na Twojego bloga i od razu na najcudowniejszą chustę świata 🙂 aż drżę z radości na myśl o powrocie do domu i sięgnięciu po szydełko. mam nadzieję, że za jakiś czas będę miała się czym pochwalić 🙂

    Przepraszam @zofka, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio pod Twoim komentarzem. Coś Blogger wariuje.
    Trzymam kciuki, żeby się udało. I czekam niecierpliwie na dowody, jak się udało. Znaczy chusta jak się udała 🙂

  • http://www.blogger.com/profile/05576554832092918030 grazyna esposito

    Dziekuje za tak przejrzysty opis,wlasnie zaczelam (razem z Toba),pierwsza w moim zyciu chuste na szydelku.Raz tylko zrobilam rekawiczki na szyselku i do tej pory nic.A teraz wlasnie skonczylam 10 rzad.Czekam na dalsze odcinki.Pozdrawiam.

      Dalsze odcinki już są, wystarczy kliknąć "Nowszy post" pod komentarzami lub cz. 2 i 3 na drzewku archiwum w prawym pasku bocznym.
      Jeśli na swoim koncie masz już szydełkowe rękawiczki, to z chustą najmniejszego problemu mieć nie będziesz. Chusta jest znacznie łatwiejsza. 🙂
      PS Czekam na zdjęcia gotowej chusty 🙂

  • Monika Dybaś

    Witam! Ile metrów włóczki red heart soft (tej samej, co w opisie) będę potrzebowała na całą chustę? Nie wiem ile zamówić 🙂

      O, dopiero teraz pokazało mi się powiadomienie o komentarzu.
      Dobrze, że napisałaś na Facebooku. Szybciej odpowiedziałam 😉 😉 😉