Wspólne szydełkowanie poncza zapowiadałam w tym wpisie. Zajrzyjcie tam, bo dzięki temu dowiecie się, kto i w jakich okolicznościach o nie poprosił.

Instrukcja

Wybór padł na wzór pochodzący od Dropsa, zatem darmową instrukcję znajdziecie tutaj: tutaj

Włóczka

Projektanci proponują bawełnianą włóczkę Drops Safran, która dostępna jest na przykład w Sklep-IKu i to w promocji.

Ja użyłam włóczki kupionej w Niemczech, też bawełnianej i bardzo zbliżonej do oryginału. Moja włóczka ma 130 metrów w 50 gramach.

Szydełko

Raczej w rozmiarze takim, jaki proponuje producent włóczki na etykiecie. Z racji tego, że w motywie jest dużo łuków z oczek łańcuszka, można się pokusić o szydełko nieco mniejsze od zalecanego, jeśli nasze oczka łańcuszka mają tendencję do bycia luźnymi.

Ja użyłam szydełka 3,0 mm i mój jeden kwadrat ma 9 cm x 9 cm (proponowana przez projektantów wielkość jednego kwadratu to 8,5 cm x 8,5 cm).

 Sposób przerabiania

Najpierw należy zrobić niezliczoną liczbę kwadratów. To znaczy liczbę tę dla konkretnego rozmiaru i dla jednej części poncza podaje oczywiście instrukcja. Następnie trzeba te kwadraty zgrabnie połączyć w dwie jednakowe części, a potem obie części połączyć ze sobą w wielce zawoalowany sposób.

W filmiku poniżej opowiadam o tym, jak taki jeden kwadrat zrobić. Ich łączeniem zajmiemy się w kolejnej części.

To do dzieła! Powodzenia!

PS Pamiętajcie, że z każdym problemem i w każdej chwili możecie do mnie pisać. Gdyby coś było niejasne – po prostu pytajcie.

  • Jolka

    Widziałam dzisiaj na snapie mnogość tych kwiatuszków. I powiem Ci, że jestem pełna podziwu. Swoje szydełkowanie zaczynałam od kwadracików babuni łączonych potem w większą całość. I dziś mam traumę 🙂 Zdecydowanie bardziej lubię robić z jednej nitki 🙂

      Oj, ja też wolę z jednej, ale powiem Ci, że mimo że to z elementów, to jakoś przyjemniej się je robi. Pewnie dzięki temu, że tak błyskawicznie jeden kwadrat powstaje. Człowiek nawet nie zauważa tego, że motek się skończył i czas następny zaczynać. Bardzo wdzięczny wzór. 🙂

  • Martyna

    Jejku jaka miła niespodzianka tuż po powrocie z wakacji! Dobrze, że siedzę wygodnie, bo niemal zemdlałam z wrażenia. Moje wymarzone poncho TU i to tak wspaniale wytłumaczone jak wykonać! Dziękuję bardzo za czas poświęcony na stworzenie tutorialu. Teraz wszystko stało się jasne. Czekam na przesyłkę z włóczką i zabieram się do pracy. Jeszcze raz dziękuję:)

      Jak ja czekałam na ten komentarz! 🙂
      Podziękuj Narzeczonemu, bo to jego zasługa 🙂

      • Martyna

        Oj podziękuję na pewno jak wróci z pracy:)