Technika siatkowa, czy inaczej filet, to nic innego jak przerabianie na przemian okienek pustych i wypełnionych tak, by utworzyły one konkretny wzór. 
Jest to dość prosta technika, ale wymaga skupienia i przede wszystkim wyjaśnienia co też są te okienka puste i wypełnione.

W tej technice robimy tylko oczka łańcuszka i słupki pojedyncze.

Okienko puste tworzą oczka: 1 słupek, 2 oczka łańcuszka, 1 słupek wkłuty w odstępie dwóch oczek od poprzedniego słupka.

Okienko wypełnione tworzą: 4 słupki wkłuwane każdy w kolejne oczka niższego rzędu. (te 2 dodatkowe słupki wypełniają oczko)

Trzeba pamiętać, że na początku robótki, należy wykonujemy łańcuszek odpowiedniej długości, liczba oczek w nim musi być podzielna przez trzy + 5 (3 utworzą pierwszy bok okienka, a 2 trzeci
bok).

Bardzo ładnie i szczegółowo pokazano to na tej stronie:
http://www.greyworm.net/majka/index.php?go=robotki/technika_siatkowa

Wzory w technice siatkowej, które można znaleźć w wielu publikacjach drukowanych, a także wiele ich jest dostępnych w internecie, przypominają trochę schematy do haftu krzyżykowego.

Ich autorzy pokazują nam tylko, które kratki we wzorze należy zostawić puste, a które wypełnić.

No i najważniejsze, filet może nam posłużyć do wykonania niezliczonej liczby rzeczy. To nie tylko piękne firanki do kuchni, ale też serwetki, obrusy i jak się okazuje także ubrania. Poniżej kilka wzorów (po kliknięciu na obrazek przeniesiecie się na stronę, z której dany obrazek pochodzi).

technika siatkowa filet

technika siatkowa filet
technika siatkowa filet

technika siatkowa filet