To jest trzecie zadanie dla Was w ramach cyklu Multikonkurs w Szkole Szydełkowania. Tym razem zadanie jest nieco trudniejsze, wymaga od Was nie tylko umiejętności szydełkowania, czytania schematów lub ewentualnie opisów, ale także wymyślania ciekawych i zabawnych historyjek.

Co zrobić?

Tutaj znajdziecie schemat i opis po angielsku na dość łatwego motylka (opis po polsku na końcu tego wpisu). Możecie z niego skorzystać lub wykorzystać jakikolwiek inny wzór. Ważne tylko, żeby był to motylek.
Tym razem chciałabym żeby motylek robiony był specjalnie do tego zdania, dlatego przesyłacie mi dwa zdjęcia. Pierwsze na początku lub w trakcie szydełkowania, drugie z gotowym motylkiem i w scenerii, która będzie pasowała do drugiej części zadania.

A druga część zadania polega na wymyśleniu przygód motylka. Ja daję Wam początek historii z lukami do wypełnienia, a Wy te luki wypełniacie i dopisujecie zakończenie.

 

To jest historia do dokończenia:

Za górami, za lasami, na wielkiej Å‚Ä…ce pod lasem żyÅ‚ sobie motylek o imieniu: …………. . WesoÅ‚y byÅ‚ to motylek i nie miaÅ‚ wielu zmartwieÅ„. LataÅ‚ sobie pomiÄ™dzy kwiatkami, a jego ulubionymi byÅ‚y: …………. . Najbardziej lubiÅ‚ wylegiwanie siÄ™ na nich, ale chÄ™tnie też: …………. . Pewnego dnia ………………………………. (dokoÅ„cz historiÄ™ w kilku bÄ…dź kilkunastu zdaniach).

Szkoła Szydełkowania, multikonkurs w Szkole Szydełkowania, DMC

Do kiedy?

Przy poprzednim zadaniu pojawiły się głosy, że nie dałam szans osobom pracującym. Dlatego tym razem zadanie trwa od momentu opublikowania tego wpisu do wtorku, 28 lipca, do godz. 19.00. Do tego czasu czekam na zgłoszenia.

Jak zgłosić udział?

Chęć udziału w zabawie zgłaszacie w mailu wysłanym na adres: konkurs@szkolaszydelkowania.pl. Przesyłacie w nim dwa zdjęcia: pierwsze na początku lub w trakcie szydełkowania, drugie z gotowym motylkiem i w scenerii, która będzie pasowała do wymyślonej historii. W treści maila podajcie też link do swojej strony (będę mogła do Was odesłać Czytelników Szkoły Szydełkowania), a jeśli strony swojej nie macie, to informację, jak powinnam Was podpisać.

Wysyłając wiadomość ze zgłoszeniem, wyrażacie zgodę na opublikowanie zdjęcia gotowej pracy oraz historii przez Was napisanej na stronie szkolaszydelkowania.pl

Kto wygra?

Wygra osoba, która pokaże, że wyszydełkowała motylka specjalnie do tego zadania, a oprócz tego wymyśli najciekawszą i najzabawniejszą historię. O wygranej zdecyduję ja sama, chyba że wybór będzie baaaardzo trudny, wtedy o pomoc w ostatecznym rozstrzygnięciu poproszę mego męża.

Wszystkie przesłane zdjęcia gotowych prac oraz przygody motylka zostaną opublikowane w środę, 29 lipca, w osobnym wpisie na blogu, w którym też nastąpi ogłoszenie wyników.

Nagrody

Dla zwycięzcy przeznaczone są miniksiążeczki od DMC: dwa ze schematami szydełkowymi (oryginał w języku niemieckim plus moje tłumaczenie na polski) oraz jedna z instrukcją wykonania kamizelki na drutach (tylko wersja angielska).

Szkoła Szydełkowania, multikonkurs w Szkole Szydełkowania, DMC

TÅ‚umaczenie instrukcji wykonania motylka

Początek: 5 oł, 1 ośz;
1 okrążenie: 1 oł, 1 p, 5 oł, 1 p, 10 oł, 1 p, 10 oł, 1 p, 5 oł, 1 ośz;
2 okrążenie: 1 oł, 1 p, 1 pzn, 1 s1, 5 s2, 1 s1, 1 pzn, 1 p,
*1 oł, 1 p, 1 pzn, 1 s1, 1 s2, 1 s3, 1 s4, 7 s5, 1 s4, 1 s3, 1 s2, 1 s1, 1 pzn, 1 p* powtórzyć dwa razy od * do *
1 p, 1pzn, 1 s1, 5 s2, 1 s1, 1 pzn, 1 p, 1 ośz;
3 okrążenie: 1 oł, 10 p (pomiędzy słupkami niższego okrążenia), omiń 2 p, 16 p (pomiędzy słupkami), omiń 2 p, 16 p (pomiędzy słupkami), omiń 2 p, 10 p (pomiędzy słupkami), 1 ośz.
Czułka: 11 oł, omiń 3 oł, 7 p, 10 oł, omiń 3 oł, 7 p.

Skróty:
oÅ‚ – oczko Å‚aÅ„cuszka
oÅ›z – oczko Å›cisÅ‚e zamykajÄ…ce
p – półsÅ‚upek (bez narzutu)
pzn – półsÅ‚upek z narzutem
s1 – sÅ‚upek pojedynczy
s2 – sÅ‚upek podwójny
s3 – sÅ‚upek potrójny
s4 – sÅ‚upek poczwórny
s5 – sÅ‚upek piÄ™ciokrotny 🙂

Uwaga dla osób korzystających tylko ze schematu: w ostatnim okrążeniu przerabia się półsłupki.

A dla mniej doświadczonych: wersja filmowa, którą polecam też tym bardziej doświadczonym, bo jest tam kilka tricków: jak przerabiać czułki i jak je w ogóle przymocować. Autorka dodaje też kilka oczek na szczycie dużych skrzydełek, żeby lepiej się one układały. Ja zrobiłam zgodnie ze schematem i moje skrzydełka nie układają się wcale. Muszę to poprawić 🙂

To co? Ma ktoś ochotę zrobić małego, pięknego motylka?